Si per Novalis el crític és un autor ampliat, ja que posa el seu talent creatiu al servei de la lectura de les obres, per Meschonnic el crític fa parlar l'adversari i hi discuteix, sense deixar d'argumentar. Contra el manteniment de l'ordre. Ja que és sempre un ordre interessat. I sense perdre mai de vista l'acte ètic que és tot acte creatiu. La polèmica, en canvi, sempre voldrà fer callar, sempre voldrà fer confondre. L'objectiu que té entre cella i cella és la desinformació. Un ajustament de comptes, al capdavall. Per mantenir les coses al seu lloc. Què és el que vol el poder. Seguir manant.En aquest llibre -un aplec heteròclit de textos al voltant del sentit de les obres i de la relació que hi manetenen els seus autors- hi trobarem aquests dos aspectes de la crítica. La passió d'Arnau Pons és fer créixer el germen crític que tota obra guarda a dins. Com per Benjamin, per ell la crítica no consisteix tant en una reflexió "en" l'obra, mirant de cara l'autor. D'aquí ve també la seva exigència indispensable, per dur a terme aquesta tasca, d'una recerca constant del sentit del temps en les obres, o sigui, del sentit de la història que les obres s'han esmerçat de llegir.
Emprem Cookies pròpies i de tercers per conèixer els hàbits de navegació i millorar l'experiència d'usuari. Pots configurar-les o veure'n més informació aquí.
Pots habilitar i deshabilitar les cookies segons les seves finalitats:
Tècniques: són aquelles que permeten a l'usuari la navegació a través d'una pàgina web, plataforma o aplicació i la utilització de les diferents opcions o serveis que hi existeixin.
Analítiques: són aquelles que permeten al seu responsable fer el seguiment i anàlisi del comportament dels usuaris dels llocs web als quals estan vinculades.