Per comprendre millor la totalitat del pensament de Jordi Pujol s'ha de conèixer també la seva relació amb Israel i el sionisme. Cal tenir en compte el paper clau que ha tingut el món jueu en el seu ideari nacionalista i en la seva concepció de Catalunya. Aquest llibre parla de la forta empremta dels amics Tennenbaum en la seva formació i de l'impacte de l'Escola Alemanya durant els anys de la Segona Guerra Mundial. També explica el seu enlluernament davant d'un poble que té una forta voluntat de ser, una arrel espiritual i una gran exigència de tipus moral.Anna Figuera, a més, ha fet el seguiment dels viatges de Jordi Pujol a Israel, de les seves opinions -sovint crítiques- sobre la política israeliana i de la influència d'algunes figures del món jueu i de la mitologia bíblica sobre el seu pensament. El relat incorpora amb gran habilitat anècdotes que il·luminen aquest aspecte sorprenent de la personalitat de Jordi Pujol.
Emprem Cookies pròpies i de tercers per conèixer els hàbits de navegació i millorar l'experiència d'usuari. Pots configurar-les o veure'n més informació aquí.
Pots habilitar i deshabilitar les cookies segons les seves finalitats:
Tècniques: són aquelles que permeten a l'usuari la navegació a través d'una pàgina web, plataforma o aplicació i la utilització de les diferents opcions o serveis que hi existeixin.
Analítiques: són aquelles que permeten al seu responsable fer el seguiment i anàlisi del comportament dels usuaris dels llocs web als quals estan vinculades.